عمليات اجرايي 5 قطعه كريدور شمال – جنوب كشور

 

روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي

طي مراسمي با حضور  وزیر راه و شهرسازی، معاون وزير راه و شهرسازي، استاندار، تعدادي از نمايندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولين استان کردستان، چند طرح و پروژه راه و حمل و نقل افتتاح و آغاز به كار كرد.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي دكتر عباس آخوندي وزير راه و شهرسازی در  اين سفر با حضور در شهر سقز بازدیدی از محل ساخت فرودگاه شهر سقز داشت و در جمع مردم این شهر  اظهار داشت: استان کردستان دارای مردمانی مهربان و طبیعتی زیبا است و امیدواریم ما مسئولان بتوانیم با عملکرد درست و مناسب خود در عمران و آبادانی این منطقه زیبا بکوشیم.
دكتر آخوندی به سفر جاده‌ای خود از سنندج به شهر سقز اشاره کرد و با ابراز رضایت از فعال بودن کارگاههای بین‌راهی ادامه داد: عملیات اجرایی سقز به سمت بوکان امروز شروع شد و از سنندج به سمت کامیاران هم کارگاه‌ها فعال هستند.
وزير راه و شهرسازي با بیان اینکه همواره اعتقاد دارم که زاگرس می‌تواند منشا خلق ثروت در ایران باشد، تصریح کرد: کردستان هم مردمی فرهیخته و دانشمند و هم موقعیتی استراتژیک دارد  با کمترین فاصله به دریای مدیترانه یک شهر استراتژیک محسوب می‌شود که از شمال به اروپا و از جنوب به خلیج فارس متصل می‌شود و به همین دلیل بحث بزرگراه و کریدوری که از بازرگان به بندر امام متصل می‌شود را همیشه در دستور کار خود قرار داده بودم و خوشبختانه امروز به یک پروژه ی مادر تبدیل شده است و مجری خاصی دارد که کارش فقط تکمیل همین کریدور است.
بر اساس اين گزارش مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي نيز در مراسم آغاز عمليات اجرايي كريدور شماره 10 كشور (شمال – جنوب) اظهار داشت:
در اين سفر باقی‌مانده عملیات اجرایی اين کریدور شامل 75 کیلومتر با 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده آغاز شد. هم اکنون از  100 کیلومتر از کریدور شمال-جنوب کشور، 27 کیلومتر در مسیر بیجار-زنجان، 10 کیلومتر در مسیر بیجار دیواندره- 22 کیلومتر در مسیر سنندج مریوان، 15 کیلومتر در مسیر کامیاران-مریوان به عنوان طرح های بزرگراهی و راه اصلی است که در استان کردستان درحال اجرا است.

وي يادآور شد: در سال جاري  مناقصه های مختلفی برای بهسازی و احداث 820 کیلومتر از راه های استان کردستان در سه حوزه بزرگراهی، راه اصلی (بین شهری) و روستایی به ارزش 8 هزار و 500 میلیارد ریال انجام شده است. 650 کیلومتر از این میزان مربوط به حوزه راه های روستایی به ارزش 2 هزار میلیارد ریال بوده و سهم بزرگراه نیز در این مناقصه ها 120 کیلومتر با 5 هزار میلیارد ریال بوده است. همچنين در مناقصه های برگزار شده سال جاری نیز حدود 50 کیلومتر راه اصلی (بین شهری) به ارزش یک هزار و 500 میلیارد ریال اجرا می شود.
اين گزارش حاكي است بازدید از سه قطعه گردنه صلوات آباد (بزرگراه سنندج به همدان) از دیگر برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی و هيأت همراه به استان کردستان بوده  که این سه قطعه به طول 21 کیلومتر با 310 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در سفر گذشته وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.
گفتني است در این سفر 10 کیلومتر از قطعه پنج سنندج- دیواندره به بهره‌برداری رسيد که بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور است و برای اجرای آن 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
شايان ذكر است حضور در شورای هماهنگی مسکن، حمل و نقل کردستان از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی و هيأت همراه به استان کردستان بود كه در استانداري برگزار شد.
همچنين مهندس كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و هيأت همراه ضمن بازديد از جاده سنندج مريوان از پايانه مرزي باشماق واقع در مريوان نيز بازديد كردند.

 

 


از دیگر خدمات رساسیر:

کرایه و اجاره  اتوبوس بهشت زهرا

کرایه اتوبوس بهشت زهرا قیمت کرایه اتوبوس بهشت زهرا اجاره اتوبوس ارزان بهشت زهرا– رساسیر سرویس اجاره و دربستی اتوبوس برای بهشت زهرا و دیگر مناطق مانند احاره اتوبوس برای اربعین  برای کربلا برای بهشت زهرا

کرایه اتوبوس بهشت زهرا

رساسیر اراده دهنده سرویس های اتوبوس مینی بوس اسکانیا وی آی پی با قیمت های مناسب وارزان

 140 80 40 0912