معرفی پایانه‌های مسافربری تهران

معرفی پایانه‌های مسافربری تهران

ترمینال های مسافر بری تهران
سفر دات کام : تهران به‌عنوان پایتخت کشور همواره مقصد تعداد زیادی مسافر داخلی است. هر یک از این مسافران به منظوری از گوشه و کنار کشور به تهران سفر می‌کنند.یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های سفر به تهران و ترک آن استفاده از اتوبوس است. قطعاً شما هم بارها سفر به تهران را تجربه کرده‌اید یا شاید ساکن تهران هستید

و برای نوروز ۹۸ قصد سفر دارید. برای استفاده از این سرویس حمل‌ونقل باید بعد از تهیه بلیط اتوبوس در ساعت معین به پایانه مسافربری مربوطه مراجعه کنید. یا اگر عازم تهران هستید باید بدانید که پس از طی مسیر و رسیدن به تهران آخرین ایستگاه پایانه مسافربری است. ما قصد داریم در اینجا پایانه‌های مسافربری تهران را به شما معرفی کنیم.

معرفی پایانه‌های مسافربری تهران

شرکت رساسیر ، ارائه کننده خدمات اجاره و دربستی اتوبوس و مینی بوس برای مراسم خاکسپاری ،بهشت زهرا ، بهشت سکینه و …. جهت رفاه حال همشهریان عزیر می باشد.

اجاره انواع اتوبوس میدل باس مینی بوس ون و سواری
سرویس دربستی اتوبوس مینی بوس ون و سواری
اجاره مدرن ترین اتوبوس VIP، مینی بوس ، ون تویوتا و سواری کولردار
سرویس ایاب و ذهاب ، امور دربستی داخل و خارج شهر
اجاره خودرو ، تور های کوچک و بزرگ ، همایشها و کنفراسها ،
تیم های ورزشی ، تور های علمی مدارس و برنامه های مذهبی

پایانه مسافربری جنوب (خزانه)



اولین و قدیمی‌ترین ترمینال یا پایانه اتوبوسرانی تهران ترمینال جنوب یا خزانه است. ترمینال خزانه در سال ۱۳۵۹ به‌طور رسمی شروع به فعالیت کرده است. ساختمان مدور این پایانه ۸۸۰۰ مترمربع مساحت دارد که توسط مهندسان خارجی ساخته‌شده است. در طبقه همکف این ساختمان به‌دوراز هرگونه دود و غبار ۲۰ تعاونی و شرکت مسافربری فعالیت می کنند. در طول یک روز بیش از ۱۱۶ سفر در این ترمینال انجام می‌شود. بیشترین سرویس اتوبوس در این پایانه برای شهرهای جنوبی و مرکزی چون زاهدان، کرمان، بندرعباس، شیراز، اصفهان، همدان، اهواز، عسلویه، بوشهر، اندیمشک، سمنان، کاشان، مشهد و … است؛

البته سرویس‌هایی برای شهرهای دیگر چون اردبیل، سبزوار، آستانه و … نیز در این پایانه وجود دارد. برای دسترسی به ترمینال جنوب و یا برعکس برای رفتن از ترمینال جنوب به داخل شهر تهران از بی آر تی و مترو می‌توانید استفاده کنید. ایستگاه پایانه جنوب مترو در ترمینال درب ورودی و خروجی دارد.

برای خرید بلیط اتوبوس هم می‌توانید از سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط اتوبوس همچون سفر دات کام استفاده کنید و هم تلفنی بلیط رزرو نمایید و یا حتی می‌شود حضوراً به پایانه مراجعه کنید. اگر زودتر رسیدن به مقصد برای شما مهم است، در ترمینال جنوب هم مثل سایر پایانه‌های مسافربری خودروهای سواری نیز فعالیت می‌کنند. پایانه مسافربری خزانه در بزرگراه بعثت روبروی کارخانه روغن نباتی قو واقع شده است.

پایانه شرق (تهران‌پارس)
معرفی پایانه‌های مسافربری تهران


پایانه مسافر بری شرق | سفر دات کام
در سال ۱۳۶۰ دومین پایانه مسافربری در تهران به مساحت ۵٫۳ هکتار فعالیت خود را آغاز کرد. بیشتر شهرهای شمال و شمال شرق کشور چون آمل، بابل، ساری، گرگان، کلاله، بجنورد، مشهد و … مقاصد اصلی اتوبوس‌های این پایانه هستند. اگرچه اکنون تنها ۶ نمایندگی فعال با روزانه ۲۵ سفر در این پایانه انجام می‌شود، اما از سال ۱۳۹۰ طرحی برای گسترش و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین پایانه مسافربری خاورمیانه با هدف جابجایی ۱۲۰۰۰۰ مسافر در روز در حال احداث است.

ترمینال شرق در خیابان دماوند و سه‌راه تهران‌پارس واقع شده است، برای رسیدن به این پایانه می‌توانید از اتوبوس بی آر تی که از میدان آزادی تا پایانه شرق مسافران را جابه جا می کند استفاده نمایید. در آینده خط ۲ مترو تهران به پایانه شرق خواهد رسید و راحت‌تر می‌توانید به مقصد این پایانه در شهر تهران تردد کنید. در ترمینال شرق نیز تاکسی‌ها یا خودروی سواری برای رفتن به مقاصد موردنظرتان با هزینه بالاتر و در زمان کوتاه‌تر نسبت به اتوبوس وجود دارد.

پایانه و پارک‌سوار بیهقی
معرفی پایانه‌های مسافربری تهران


پایانه و پارک سوار بیهقی | سفر دات کام
پایانه و پارک‌سوار بیهقی در سال ۱۳۷۰ در شرق میدان آرژانتین در زمینی به مساحت ۱۳٫۵ هکتار احداث شد. در پایانه بیهقی پارک‌سوار با امکان پارک خودرو وجود دارد تا مسافر خودروی خود را با پرداخت هزینه کمتر پارک کند و باقی مسیر را با وسایل حمل‌ونقل عمومی طی نماید. اوایل شرکت‌های مسافربری سیروسفر، دفتر فروش نمایندگی‌های ۱۷ گانه و شرکت مسافربری هم‌سفر در محل پایانه بیهقی شروع به فعالیت کردند

در حال حاضر در این پایانه ۸ نمایندگی فعال از شرکت‌های مسافربری به ۵۵ شهر کشور همچون اصفهان، مشهد، رشت، همدان، اهواز، تبریز و … و ۳ کشور عراق، سوریه و ترکیه خدمات ارائه می‌کنند. اگر این پایانه را برای آغاز مسافرت انتخاب کردید، می‌توانید از بی آر تی تهران‌پارس و انقلاب یا از پایانه اتوبوس‌رانی داخل شهری بیهقی که در کنار پایانه خارج شهری است استفاده کنید

ازجمله خدمات پایانه بیهقی به مسافران می‌توان از مسجد، آژانس مسافرتی، اتاق مادر و کودک، دستگاه‌های خودپرداز، چند فروشگاه و رستوران و کافی‌شاپ، ایستگاه پایانه های اتوبوس‌های شرکت واحد، پارک کودک، خدمات به معلولین و … نام برد.

پایانه (ترمینال) مسافربری غرب (آزادی)



یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌های تهران پایانه غرب است. پایانه غرب در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در ضلع شمالی میدان آزادی در سال ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسید. در این پایانه اکثر تعاونی‌ها و شرکت‌های اتوبوس‌رانی کشور نمایندگی فعال دارند و جهت رفتن به بیشتر شهرهای کشور به‌خصوص شهرهای غربی خدمات ارائه می‌کنند.

ازجمله شهرهای مهم خروجی از پایانه غرب، استانبول، آنکارا، تفلیس، اردبیل، ارومیه، تبریز، کرمانشاه، ایروان، باتومی، ماکو، رشت و … را می‌توان نام برد. به دلیل موقعیت ترمینال غرب در نزدیکی میدان آزادی برای جابجایی در تهران می‌توانید از تاکسی، بی آر تی و مترو استفاده کنید؛ خط ۴ مترو، ایستگاه میدان آزادی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پایانه آزادی است.

در پایانه غرب درمانگاه و اورژانس، مسجد، دستگاه‌های خودپرداز، پارکینگ، اتاق مادر و کودک و انواع فروشگاه و خدمات ویژه‌ای برای معلولین برای آسایش بیشتر فراهم‌ شده است. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از پایانه آزادی می‌توانید از سایت‌های فروش بلیط اتوبوس استفاده نمایید.

اتوبوس می‌تواند بهترین وسیله حمل‌ونقل جهت سفر باشد. ارزان بودن و پوشش سراسری مسیرهای بین‌شهری و تنوع در ساعات حرکت دلایل خوبی برای انتخاب اتوبوس هستند. با انتخاب یکی از پایانه‌های مسافربری و خرید بلیط اتوبوس از سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط اتوبوس، یک سفر لذت‌بخش در نوروز ۹۸ داشته باشید.

اجاره اتوبوس دربستی اتوبوس مینی بوس بهشت زهرا قیمت اجاره اتوبوس برای بهشت زهرا کرایه اتوبوس واحد گشتاجاره اتوبوس برای بهشت زهرا ارزان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *