◄ انتظارها رو به پایان است/ پیکر نهمین شهید پلاسکو پیدا شد

تین‌نیوز| کشف پیکر 3 آتش‌نشان 7 روز پس از حادثه پلاسکو در حالی صورت گرفت که تقریبا کار آواربرداری به نقطه صفر خود رسیده است و در این 7 روز تمامی خانواده 25 محبوس اعم از آتش‌نشان و عادی پشت فنس‌های کشیده شده در اطراف محل حادثه در انتظار رسیدن خبر خوش از بستگان و عزیزان خود بودند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در هفتمین روز از عملیات پلاسکو، سرانجام پیکر 3 آتش‌نشانان که در ضلع غربی پلاسکو محبوس شده بودند، توسط امدادگران کشف شد تا شمار شهدای آتش‌نشانی که از زیر آوار خارج شدند به 55 نفر افزایش پیدا کند.

در پی یافتن اجساد این عزیزان تمامی برنامه‌های شهرداری به منظور تشییع جان باختگان این حادثه دردناک به هم ریخت و تشییع با موافقت خانواده‌های دیگر به روزهای آتی موکول شد.

در این‌باره مجتبی‌عبداللهی معاون بحران شهردار تهران، با اعلام این‌که با موافقت خانواده شهدا و با توجه به این مورد که پیکر دو تن دیگر امروز پیدا شد، مقرر شد مراسم تشییع پیکر این شهدا چند روزی به تعویق بیفتد و به صورت جمعی پیکر آنها را تشییع کنیم.

این گزارش حاکی از آن است که قرار شده تا جلسه مشترک سه کمیسیون‌ مجلس برای تکمیل گزارش پلاسکو تشکیل شود و نمایندگان مردم دلیل بروز چنین اتفاقی را مورد بررسی کامل قرار دهند به همین منظور، خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این‌باره گفته، با توجه به این‌که رئیس مجلس به سه کمیسیون اجتماعی، بهداشت و عمران ماموریت بررسی حادثه پلاسکو را داده است، هفته آینده جلسه مشترکی برای جمع بندی گزارش و ارائه آن به هیات رئیسه تشکیل می‌شود تا در صورت موافقت در صحن علنی نیز قرائت شود.

در بازدید میدانی خبرنگار این شبکه خبری، هنگامی که وی در حال عکس برداری از داخل چادرهای مستقر در پارکینگ پلاسکو بود، به ناگاه یکی از افسران حاضر در محل اقدام به ضبط دوربین وی کرده و عنوان می‌کند، «من دلیل تصویربرداری شما را می‌دانم این کار شما مربوط به کار خبری نیست» و از او می‌خواهد علیرغم داشتن کارت تردد و تائید هویت خبرنگار ما توسط مدیران شهری حاضر در محل اقدام به بیرون راندن وی از پارکینگ پلاسکو می‌کند.

براساس این گزارش، با پادرمیانی جانشین پلیس انتظامی تهران دوربین عکاسی به خبرنگار ما تحویل شده و به جمع دیگر همکاران خود در ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو می‌پیوندد.

این گزارش هم‌چنین حاکی از آن است که حادثه ساختمان پلاسکو چنان وسعتی یافته که در تمام کشورها به منظور یادبود شهدای آن مراسمی هر چند کوچک برگزار شده و پیام‌های تسلیت زیادی نیز به سازمان آتش نشانی ایران ارسال شده است که نشان از همراهی و همدلی آتش نشان‌ها در سراسر جهان دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

– دفتر یادبود قربانبان و شهدای حادثه پلاسکو در هند گشایش یافت.

– ادای احترام دیپلمات‌ها به قهرمانان پلاسکو در پاکستان.

– به منظور ادای احترام به شهدا و جان‌باختگان حادثه پلاسکو دفتر یادبودی در سفارت ایران در پاکستان گشوده شد.

– مراسمی در هانوفر آلمان به منظور بزرگداشت یاد شهدای آتش‌نشان در ساختمان پلاسکو برگزار شد.

– گشایش دفتر یادبود جانباختگان حادثه پلاسکو در زیمبابوه.

– گشایش دفتر یادبود در سفارت ایران در حراره.

و ارسال پیام‌های تسلیت سران برخی کشورها حتی در سطح رئیس جمهور.

همه اینها نشان از اهمیت و احترام به وجود ایثارگرانی است که جان شیرین خود را در راه بی احتیاطی عده‌ای خاص در کف اخلاص قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ملکی سخن‌گوی سازمان آتش نشانی در خصوص آخرین اخبار آواربرداری از محل حادثه پلاسکو، اظهار داشت:  باز هم در پی عملیات جست‌وجو در شمال غربی به پیکر یک نفر از شهدای آتش‌نشانی دست پیدا کردیم و با توجه به مدارکی که همراه وی بود، قابل شناسایی بود که تحویل نیروی انتظامی شد.

در روز گذشته چهار نفر از هموطنان‌مان را از زیر طبقه منفی یک پیدا کردیم، این در حالیست که دو نفر از شهدای آتش‌نشان را در روزهای اولیه از قسمت جنوبی پیدا شدند.

براساس این گزارش تاکنون 9 نفر از شهدای آتش نشان پیدا شده و جستجوها به منظور یافتن دیگر اجساد هم‌چنان ادامه دارد.

هرچند اشک‌ها با کشف پیکر جدید در پلاسکو دوباره جاری شد اما احتمال یافتن پیکرهای بیشتر، قوت گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *